Piramida alimentelor

farmacie-online-piramida-alimentelor

Daca doresti sa ai un regim alimentar sanatos trebuie sa cunosti alimentele necesare organismului si cantitatile potrivite ce trebuiesc consumate. Pentru acest lucru a fost conceputa piramida alimentelor: iti ofera echilibrul nutritional si grupeaza alimentele in functie de importanta acestora.

Piramida alimentelor este conceputa pe baza sugestiilor oamenilor de stiinta specializati in nutritie. Piramida alimentelor usureaza adoptarea unei alimentatii sanatoase, aratandu-va cat din fiecare tip de alimente trebuie sa mancati pentru o stare de nutritie buna.

Farmacie online - Piramida alimentelor

Farmacie online - Piramida alimentelor

Fiecare dintre aceste grupe furnizeaza unele dintre substantele nutritive de care aveti nevoie in fiecare zi, nici una dintre grupe nu le furnizeaza pe toate. Elementul cheie este varietatea, in cadrul grupelor si intre grupe. Temelia piramidei o reprezinta alimentele pe baza de cereale, care furnizeaza glucide complexe, vitamine, minerale si fibre. La nivelul urmator se afla fructele si legumele, bogate in vitamine, minerale si fibre, insa sarace in grasimi. Urmatoarele doua reprezinta surse foarte importante de proteine, calciu, fier, zinc si alte substante nutritive, insa multe dintre aceste alimente sunt bogate si in grasimi si colesterol. Grasimile, uleiurile si dulciurile ocupa varful piramidei si trebuie consumate in cantitati mici.

Piramida alimentatelor va recomanda consumul zilnic de diferite alimente, desi cantitatea exacta de calorii consumate difera in functie de sex, varsta si stil de viata:

  • majoritatea meselor ar tebui sa includa ovaz, paine integrala si orez brun; o felie sau 100g;
  • uleiuri din plante, incluzand ulei de masline, soia, porumb si floarea soarelui; 50 g pe zi;
  • 2-3 portii de fructe; o portie – un fruct sau 50g;
  • 1-3 portii de nuci sau pastai; o portie – 50g;
  • legume, din abundenta de 3 sau mai multe ori pe zi; fiecare portie ar tebui sa aiba 150g sau mai mult;
  • 1-2 portii de lactate; o portie – 200g degresat sau 100g cu grasime;
  • 1-2 portii de carne de pasare, peste sau oua; o portie – 100g sau un ou;
  • consum redus de orez alb, paine alba, cartofi, paste si dulciuri;
  • consum redus de carne rosie si unt.

Piramida sugereaza limite ale portiilor zilnice din fiecare grupa. Nevoile dumneavoastra reale depind de necesitatile calorice zilnice. Expertii  recomanda aproximativ 1600 de calorii pentru adultii mai varstnici si femeile sedentare, 2200 calorii pentru copii, fete adolescente, femei active si barbati sedentari si 2800 calorii pentru baieti adolescenti, barbati activi si femei foarte active.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>