Cum sa crestem imunitatea copilului

imunitate

Ce putem face pentru a proteja copilului impotriva micobilor si virusurilor la care este expus zi de zi? Din pacate, intr-un fel, a fi bolnav cand esti copil este parte a “fisei postului”. Toti patrundem in aceasta lume cu un sistem imunitar fara experienta. Incetul cu incetul, copiii isi consolideaza imunitatea luptand cu o serie de microbi, virusi si alte organisme. De aceea multi pediatri considera normal pentru un copil 6-8 raceli, accese de gripa sau infectii ale urechii pe an. Dar exista unele obiceiuri sanatoase care, aplicate, pot ajuta la consolidarea sistemului imunitar al copiluluiu.

1. Multe fructe si legume. Morcovii, fasolea verde, portocalele, capsunii contin fitonutrienti (vitamina C si carotenoide) care ajuta sistemul imunitar. Fitonutrientii cresc productia de globule albe si interferon, un anticorp care imbraca suprafata celulelor, blocand astfel virusii. S-a demonstrat ca un regim bogat in fitonutrienti poate proteja si adultii impotriva unor boli cronice (boli de inima, cancer). O leguma “campioana” este usturoiul, care contine substante cu rol antiseptic, care distrug microbii la nivel de tract digestiv si respirator. Bacteriostatic si bactericid (opreste microbii in evolutie sau ii omoara), usturoiul este considerat un antibiotic natural. Se pot administra si produse apicole (miere, polen, propolis), dar parintii trebuie sa fie atenti pentru a determina reactii alergice la cei mici.

2. Mariti timpul de somn. Studii pe adulti arata ca privarea de somn creste sensibilitatea la imbolnaviri prin reducerea numarului de globule albe, armele sistemului imunitar. Acelasi lucru este valabil si pentru copii. Copiii care merg la cresa sau gradinita sunt mai expusi privarii de somn din cauza activitatilor pe care le desfasoara. Cat timp trebuie sa doarma un copil? Un bebelus are nevoie de pana la 18 ore de somn pe zi, un copil peste un an are nevoie de de 12-13 ore, un prescolar aproximativ 10 ore. In cazul in care copilul nu poate sau nu vrea sa adoarma in timpul zilei, incercati sa il culcati mai devreme.

3. Alaptatul. Laptele de mama contine anticorpi, care ajuta la cresterea imunitatii, si globule albe. Alaptatul previne infectii ale urechii, alergii, diaree, pneumonii, meningite, infectii urinare. Anumite studii arata ca alaptatul ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta la prevenirea diabetului, boala lui Crohn, colici. Colostrul, in special, este foarte bogat in anticorpi.

OnlinePharma recomanda Colostru cu probiotice, ce contine o serie de substante benefice pentru dezvoltarea micutului.

Academia Pediatrilor Americani recomanda alaptatul cel putin un an. Daca acest lucru nu este posibil, incercati sa alaptati copilul cel putin 2-3 luni pentru a suplimenta imunitatea dobandita in uter.

4. Exercitiul fizic creste numarul de globule albe. Pentru a obisnui copiii cu exercitiul fizic, fiti un bun model. Faceti sport impreuna cu ei in loc sa ii grabiti afara, la joaca. Activitati familiale placute includ mersul cu bicicleta, drumetiile, patinajul, baschetul, tenisul.

5. Preveniti raspandirea microbilor. Lupta impotriva microbilor nu ajuta la cresterea imunitatii copilului, dar reduce intr-o mare masura stresul sistemului sau imunitar. Asigurati-va ca isi spala mainile des, cu sapun. Acordati o atentie sporita igienei inainte si dupa fiecare masa, dupa ce s-a jucat afara sau cu animale, dupa ce si-a suflat nasul, dupa folosirea toaletei, dupa sosirea acasa de la cresa sau gradinita. Purtati tot timpul batiste unifolosibile cand mergeti afara. Pentru a obisnui copilul cu spalatul mainilor, lasati-l sa-si aleaga propriile prosoape viu colorate, sapunuri in forme, culori si arome amuzante.

O alta strategie pentru prevenirea raspandirii microbilor: in cazul in care copilul se imbolnaveste, aruncati imediat periuta lui de dinti. Copilul nu se va imbolnavi de aceeasi raceala sau gripa de doua ori, dar virusul se poate raspandi prin intermediul periutelor de dinti, infectand ceilalti membri ai familiei. Totusi, in cazul unei infectii bacteriene exista posibilitatea reinfectarii cu acelasi microb. In acest caz, aruncarea periutei de dinti protejeaza atat copilul cat si ceilalti membri ai familiei.

6. Interzicerea fumatului. Tigarile contin peste 4000 de toxine, majoritatea putand irita sau omori celulele corpului. Copiii sunt mai expusi decat adultii la efectele nocive ale fumatului pasiv deoarece respira mult mai rapid; de asemenea, sistemul de dezintoxicare al copilului nu este la fel de bine dezvoltat. Fumatul pasiv creste riscul de imbolnavire cu bronsite, infectii ale urechii, astm. De asemenea poate afecta inteligenta si dezvoltarea creierului. Daca nu reusiti sa va lasati de fumat, puteti reduce pericolul pentru sanatatea copilui, fumand in afara casei.

7. Nu presati medicul pediatru sa prescrie antibiotice de fiecare data cand copilul este racit sau are o gripa. Antibioticele trateaza numai bolile cauzate de bacterii, dar majoritatea bolilor copiilor sunt cauzate de virusuri. Se pare ca multi pediatri recomanda antibiotice numai la insitentele parintilor, care cred ca nu pot face nici un rau. In realitate, antibioticele pot face rau. Ca un rezultat al administrarii de antibiotice, apar variante de bacterii rezistente la antibiotice, si astfel o infectie a urechii, de pilda, este mult mai dificil de vindecat daca a fost provocata de o bacterie care nu raspunde la tratamentul standard. Asigurati-va, de fiecare data cand pediatrul recomanda un antibiotic, ca o face numai pentru ca este absolut necesar.
Capacitatea de aparare si raspunsul sistemului imunitar pot fi stimulate si prin administrarea unor extracte din plante cu potential imunostimulator, cum ar fi echinaceea.

OnlinePharma recomanda First Defense, sau Echinaceea Junior Extract pentru a creste imunitatea micutului.

2 Raspunsuri la Cum sa crestem imunitatea copilului

  1. Pingback: Jay

  2. Pingback: Stephen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>